Casa de filme 20th Century Fox vrea să analizeze audienţa filmelor înainte ca acestea să fie lansate, folosind în acest scop inteligenţa artificială.
Cercetătorii care lucrează pentru cunoscuta casă de filme americană au publicat un articol în care explică cum vor să analizeze trailerele filmelor folosind învăţarea mecanică.
Un algoritm artificial analizează fiecare cadru al unui trailer pentru un viitor film, atribuind etichete elementelor şi evenimentelor pe care le observă. Datele astfel rezultate sunt comparate cu cele generate de alte trailere.
Pornind de la ideea că filmele similare atrag aceleaşi categorii de oameni, cercetătorii vor să înţeleagă exact la ce filme se uită diversele categorii de oameni pentru a şti, în final, ce filme să producă.
Într-un parteneriat cu Google, care pune la dispoziţia 20th Century Fox serverele companiei şi acces la platforma de inteligenţă artificială TensorFlow, a fost creat un sistem experimental de prezicere a audienţei şi de recomandări, botezat Merlin.
Prin analizarea cadru cu cadru a trailerelor, Merlin le spune cercetătorilor nu doar ce elemente şi acţiuni apar, ci şi cât şi unde apar.
Rezultatele de până acum sunt mixte. Merlin a reuşit să depisteze corect multe din filmele pe care audienţa unui anumit film le-ar prefera, dar a dat şi sugestii mai greu de justificat prin logica umană.
De exemplu, Merlin a spus că cei care au văzut filmul Logan ar fi interesaţi şi de Legenda lui Tarzan, ceea ce i-a surprins inclusiv pe oamenii de ştiinţă.