Portal de știri
Fără categorie

Posturile de televiziune sunt în topul preferințelor consumatorilor, studiul CJI

Posturile de televiziune sunt cele mai utilizate surse media, urmate de rețelele de socializare, care sunt accesate mai des decât site-urile de știri sau cele de nișă. Posturile de radio sunt ascultate mai rar, în principal în prima jumătate a zilei, iar ziarele sunt mai cunoscute și mai des citite de către participanți, în comparație cu revistele. Sunt constatările Studiului național de audiență a mass-media, realizat de compania Magenta Consulting, la comanda Centrului pentru Jurnalism Independent.

Rezultatele au fost prezentate în cadrul unei conferințe de presă la IPN. Posturile de televiziune sunt în continuare în topul preferințelor consumatorilor de produse media, 86% din respondenți au spus că au privit televizorul în ziua precedentă intervievării. Cele mai vizionate posturi de televiziune la nivel național sunt: Prime TV, Moldova 1 și Jurnal TV.

53% din respondenți accesează internetul în fiecare zi sau de câteva ori pe săptămână. În același timp, 68% dintre aceștia accesează o dată pe săptămână și mai des rețeaua de socializare Facebook, iar 66%  – Odnoklassniki. Topul este completat de Instagram, care prinde popularitate, cu 27%.

Din totalul persoanelor intervievate, 33% au ascultat radioul pe parcursul zilei anterioare, iar cele populare posturi sunt: Radio Noroc, Radio Moldova și Radio Plai.

21% dintre respondenți citesc ziare mai des decât o dată pe săptămână, pe când 65% au spus că nu citesc ziare deloc. 10% dintre participanții la sondaj citesc cu regularitate cel puțin o revistă autohtonă. Ziarele Komsomolskaia Pravda, Makler și Argumentî i Faktî și, respectiv, revistele VIP Magazin, Aquarelle și Agricultura Moldovei sunt cele mai cunoscute din rândul respondenților.

În ceea ce privește site-urile de știri, respondenți au spus că accesează mai des decât o dată pe săptămână site-urile www.protv.md și www.jurnaltv.md, acestea fiind cele mai populare din această categorie media.

Nadine Gogu, director executiv al Centrului pentru Jurnalism Independent, a menționat că datele ar putea să vină în ajutorul colegiilor din media pentru a vedea care este profilul telespectatorului, ascultătorului sau cititorului și să utilizeze aceste date în favoarea activității lor. Tendințele din studiu se păstrează pe parcursul mai multor ani, fără a înregistra schimbări majore.

Sondajul a fost efectuat în perioada 17 octombrie-11 noiembrie, pe eșantion de 1138 persoane cu o distribuție reprezentativă la nivel național și o marjă de eroare de +/- 2,5%. Studiul integral poate fi accesat pe www.media-azi.md la rubrica „Publicații”.

Related posts

Nicu Popescu: Neutralitatea Moldovei nu înseamnă demilitarizare și izolare pe plan extern

AlbasatTV, Nisporeni

Acord la nivel de experți: încă 27 mln de dolari de la FMI din totalul de 287 mln

AlbasatTV, Nisporeni

Maia Sandu efectuează o vizită de lucru în Japonia

AlbasatTV, Nisporeni

Cursul valutar oficial la 01.12.2022

AlbasatTV, Nisporeni

O secţie de Taekwondo a fost inaugurată la L. T. „Mircea Eliade” din oraşul Nisporeni

AlbasatTV, Nisporeni

ANRE a aprobat noi tarife pentru serviciile oferite de Î.M. „Iurceni Servicii”

AlbasatTV, Nisporeni

Echipa Asociației de fotbal din Nisporeni, câștigătoarea turneului republican de mini-fotbal între veterani

AlbasatTV, Nisporeni

Un nou pas spre construirea apeductelor ce vor asigura cu apă din România localități din Nisporeni și alte raioane

AlbasatTV, Nisporeni

Liceul Teoretic „Boris Cazacu” din or. Nisporeni, gazda seminarului raional la matematică

AlbasatTV, Nisporeni

Ambasadoarea Republicii Moldova în Suedia, numită prin cumul în alte trei țări

AlbasatTV, Nisporeni

Leave a Comment