ALBASAT
Fără categorie

Posturile de televiziune sunt în topul preferințelor consumatorilor, studiul CJI

Posturile de televiziune sunt cele mai utilizate surse media, urmate de rețelele de socializare, care sunt accesate mai des decât site-urile de știri sau cele de nișă. Posturile de radio sunt ascultate mai rar, în principal în prima jumătate a zilei, iar ziarele sunt mai cunoscute și mai des citite de către participanți, în comparație cu revistele. Sunt constatările Studiului național de audiență a mass-media, realizat de compania Magenta Consulting, la comanda Centrului pentru Jurnalism Independent.

Rezultatele au fost prezentate în cadrul unei conferințe de presă la IPN. Posturile de televiziune sunt în continuare în topul preferințelor consumatorilor de produse media, 86% din respondenți au spus că au privit televizorul în ziua precedentă intervievării. Cele mai vizionate posturi de televiziune la nivel național sunt: Prime TV, Moldova 1 și Jurnal TV.

53% din respondenți accesează internetul în fiecare zi sau de câteva ori pe săptămână. În același timp, 68% dintre aceștia accesează o dată pe săptămână și mai des rețeaua de socializare Facebook, iar 66%  – Odnoklassniki. Topul este completat de Instagram, care prinde popularitate, cu 27%.

Din totalul persoanelor intervievate, 33% au ascultat radioul pe parcursul zilei anterioare, iar cele populare posturi sunt: Radio Noroc, Radio Moldova și Radio Plai.

21% dintre respondenți citesc ziare mai des decât o dată pe săptămână, pe când 65% au spus că nu citesc ziare deloc. 10% dintre participanții la sondaj citesc cu regularitate cel puțin o revistă autohtonă. Ziarele Komsomolskaia Pravda, Makler și Argumentî i Faktî și, respectiv, revistele VIP Magazin, Aquarelle și Agricultura Moldovei sunt cele mai cunoscute din rândul respondenților.

În ceea ce privește site-urile de știri, respondenți au spus că accesează mai des decât o dată pe săptămână site-urile www.protv.md și www.jurnaltv.md, acestea fiind cele mai populare din această categorie media.

Nadine Gogu, director executiv al Centrului pentru Jurnalism Independent, a menționat că datele ar putea să vină în ajutorul colegiilor din media pentru a vedea care este profilul telespectatorului, ascultătorului sau cititorului și să utilizeze aceste date în favoarea activității lor. Tendințele din studiu se păstrează pe parcursul mai multor ani, fără a înregistra schimbări majore.

Sondajul a fost efectuat în perioada 17 octombrie-11 noiembrie, pe eșantion de 1138 persoane cu o distribuție reprezentativă la nivel național și o marjă de eroare de +/- 2,5%. Studiul integral poate fi accesat pe www.media-azi.md la rubrica „Publicații”.

Related posts

Doi tineri au murit într-un accident produs pe traseul M-1 Chișinău-Dubăsari

AlbasatTV, Nisporeni

La Președinție a fost aprobat Planul de deoligarhizare

AlbasatTV, Nisporeni

Peste 32 de mii de cadouri vor ajunge în grădinițele din Chișinău

AlbasatTV, Nisporeni

A fost inaugurat primul Incubator Municipal de Afaceri

AlbasatTV, Nisporeni

Moldova și România parafează interconectarea sistemelor naționale de energie și gaze

AlbasatTV, Nisporeni

Urmărește în direct: Prima ședință a Consiliului Raional Nisporeni

AlbasatTV, Nisporeni

Cursul valutar oficial la 07.12.2023

AlbasatTV, Nisporeni

Japonia oferă Moldovei un grant pentru susținerea fermierilor

AlbasatTV, Nisporeni

Arta cu inimă: târg caritabil la Centrul de Tineret Nisporeni

AlbasatTV, Nisporeni

Măsuri de alfabetizare mediatică în lupta cu dezinformarea, discutate la un forum regional la Chișinău

AlbasatTV, Nisporeni

Leave a Comment