Unele aspecte ale turului de familiarizare pentru un grup de 8 operatori turistici din Italia, cărora le-a fost prezentat potențialul turistic al Moldovei, au fost discutate la o întâlnire cu reprezentanți ai firmelor de profil din Moldova. Scopul turului a fost de a le ajuta agenților economici moldoveni să stabilească noi parteneriate de afaceri în vederea includerii și promovării Moldovei ca destinație turistică în pachetele pentru turiștii din Italia, transmite IPN.
Natalia Țurcanu, director executiv al Asociației Naționale pentru Turism Receptor a menționat, că operatorii din Italia au intrat în contact cu cei locali, pentru a pregăti pachetele turistice care să se regăsească în ofertele firmelor italiene de profil. Adică pe piața Italiei va fi promovată ideea, că Moldova este pregătită pentru a primi turiști din această țară.
„Întâlnirea e un prim pas pentru semnarea unor contracte de lungă durată între operatorii italieni și cei din Moldova. Este un rezultat al muncii depuse de mai bine de doi ani, perioadă în care am participat la expoziții turistice mari din orașele Milano și Rimini. Totodată, am adus și aducem grupe de jurnaliști, care mai apoi scriu despre potențialul turistic al Moldovei în presa italiană trezind interesul consumatorului local”, a spus ea.
Referindu-se la unele elemente ale pachetului turistic al operatorilor italieni, care vor decide să promoveze Moldova, Natalia Țurcanu a precizat că ar putea fi turismul vinicol și turismul gastronomic.
„Foarte mare atenție acordăm implicării turiștilor în diverse activități, de exemplu, de pregătire a diferitor bucate naționale, inclusiv „la cuptoraș”. Ei doresc în cadrul acestor activități să interacționeze cu oamenii, ca să vadă cum este viața autentică în Moldova. În orice caz, noi trebuie să le propunem în pachetul turistic ceea ce doresc ei, dacă vrem să promovăm Moldova ca destinație turistică pe piața italiană”, a adăugat ea.
Și Tatiana Lazăr, director al companiei Tetrabis, susține că turistului italian trebuie să-i oferi, ceea ce-i place, iar standardele de calitate a serviciilor acordate să fie pe măsura așteptărilor lor.
„Turiștilor italieni, compania noastră a lucrat deja cu ei, nu le place să fie schimbat programul turistic convenit, să fie amânată ora prânzului, nu le place că în pachetul turistic în fiecare zi să fie inclusă câte o vinărie. E suficient o vinărie, cel mult două pe tot parcursul. Nu e cazul să insistăm cu degustările și alte momente, care la prima vedere nu sunt esențiale, dar pentru ei sunt importante. Importante sunt și condițiile de cazare. De exemplu, avem mulți turiști de vârstă pensionară, ei întreabă de ce în camera de hotel este doar duș, iar cada lipsește”, a precizat ea.
Elena Laura de Mattia, reprezentanta firmei turistice Lombard Gate, a apreciat, că Moldova este o destinația turistică interesantă, dar puțin cunoscută pe piața italiană.
„În ultimul timp interesul pentru Moldova pare să fie mai sporit. Aceasta pentru că s-au îmbunătățit condițiile de cazare și alimentare a turiștilor. Rămâne să se mai schimbe spre bine și infrastructura. Drumurile rele este motivul, ce-i determină pe mulți operatori italieni să nu includă țara dumneavoastră ca destinație turistică în pachetele lor turistice” , a spus ea.
Întâlnirea fost organizată de către Asociația Națională pentru Turism Receptor (ANTRIM) cu suportul Proiectului de Competitivitate din Moldova și a Agenției de Investiții.
În prima jumătate a anului 2018, Moldova a găzduit 3.100 de turiști italieni. Urmare a participării standului turistic al Moldovei la expozițiile din Milano și Rimini, 10 agenți de turism și operatori de turism italieni au început să vândă pachete turistice pentru Moldova.