Comisia Federală pentru Comerț (FTC) a transmis că urmărește ”cu profundă îngrijorare” situația Twitter în contextul plecării unor oficiali de top care se ocupă de siguranța, securitatea și aspectele de confidențialitate ale companiei, relatează BBC și The Guardian.
Noul director executiv al Twitter, Elon Musk, „nu este deasupra legii”, a avertizat Comisia Federală pentru Comerț (FTC). Yoel Roth, șeful pentru siguranță și integritate, este cel mai nou nume care a părăsit compania. Plecările au început în aceeași zi în care Musk s-a adresat pentru prima dată angajaților, spunând că „falimentul nu este exclus”, notează sursele citate.
Alți trei oficiali de top care au demisionat sunt directorul de securitate a informațiilor Lea Kissner, directorul de confidențialitate Damien Kieran și directorul de conformitate Marianne Fogarty, plecări care au fost urmate de avertismente din partea Comisiei Federale pentru Comerț.
Niciun director executiv sau companie nu este mai presus de lege, iar companiile trebuie să respecte decretele noastre privind consimțământul”, a declarat Douglas Farrar, directorul de afaceri publice al Comisiei, adăugând că FTC are „instrumente noi pentru a asigura conformitatea și suntem pregătiți să le folosim”.
Compania a fost amendată cu 150 de milioane de dolari în luna mai fiind acuzată că a folosit ilegal datele utilizatorilor ca să ajute la vânzarea reclamelor. Pe lângă amendă, a trebuit să fie de acord cu noi reguli și să pună în aplicare un program de confidențialitate și securitate consolidat, supravegheat de directori care acum au părăsit compania.
De când a preluat conducerea, Musk l-a concediat pe fostul director executiv Parag Agrawal și alți membri de la vârful conducerii, iar șefii de publicitate și marketing ai companiei au plecat și ei, crescând îngrijorările că Twitter nu are suficienți oameni pentru a supraveghea respectarea reglementărilor. În plus, unii mari publicitari au fost speriați de direcția în care se îndreaptă compania odată cu venirea lui Musk.
Twitter câștigă cei mai mulți bani din publicitate, dar unele companii au oprit conținutul plătit pentru a face înainte un bilanț al schimbărilor aduse de miliardar. Printre acestea se numără General Motors, Volkswagen, Audi, Pfizer sau producătorului de alimente General Mills. De asemenea, există informații potrivit cărora unele mărci sunt îngrijorate că Musk va relaxa regulile de moderare a conținutului și va anula interdicțiile impuse unor figuri controversate, inclusiv fostul președinte american Donald Trump.
- Primul caz de gripă în acest sezon
- Tik Tok ar putea fi închis, dacă prezintă pericol pentru securitatea statului, Igor Grosu
- Chișinăul va cere revizuirea refuzului Interpol de a-l anunța în căutare pe Plahotniuc
- Ministrul Popșoi a discutat cu omologul său israelian despre uciderea rabinului Zvi Kogan
- Maia Sandu, la Forumul pentru Integrare Europeană: Prioritățile se concentrează pe trei domenii-cheie