Luând urma Spotify şi Apple care deţin servicii muzicale importante cu plată, YouTube va utiliza un serviciu plătit, prin care utilizatorul va scăpa de reclamele dintre videoclipuri, mărind numărul reclamelor în serviciul gratuit pentru a-i determina pe utilizatori să plătească, potrivit Bloomberg.
Reprezentanţii YouTube vor să crească numărul de reclame în serviciul gratuit, pentru a convinge cât mai mulţi consumatori să plătească pentru un abonament de muzică.
„YouTube va oferi o contragreutate necesară influenţei crescânde a Spotify şi a Apple, care deţin cele mai importante servicii muzicale online şi generează venituri semnificative pentru industrie”, a spus directorul companiei globale de muzică Lyor Cohen, citat de Bloomberg.
„Noul serviciu, folosit deja de mii de angajaţi Google, va <<frustra şi seduce>> utilizatorii serviciului gratuit YouTube. Noul serviciu plătit va include videoclipuri exclusive, liste de redare şi alte oferte care vor face apel la fanii înfocaţi ai muzicii”, afirmă Lyor Cohen pentru Bloomberg.
Noua abordare marchează o mare schimbare culturală pentru YouTube şi pentru „părintele” său Google, care este considerat cel mai popular motor de căutare din lume, acordând prioritate serviciilor gratuite.
YouTube a generat venituri estimate la 10 miliarde de dolari anul trecut, aproape toate din publicitate, şi ar putea face chiar mai mult dacă va vinde abonamente.
Creşterea serviciilor de streaming cu plată a dinamizat vânzările industriei muzicale după mai mult de un deceniu de declin.
Serviciile cu suport publicitar au contribuit cu mai puţin de 10% la veniturile muzicale înregistrate în Statele Unite în prima jumătate a anului 2017, potrivit unui grup din industrie.
Urmăreşte-ne şi pe FACEBOOK ca să fii la curent cu tot ce mişcă în Nisporeni.