Ryan Kaji este unul dintre cei mai populari creatori de conținut de pe YouTube din lume, cu un canal principal cu 29 de milioane de abonați pasionați să-l urmărească pe copilul de 9 ani descoperind jucării noi, făcând experimente, jucându-se sau realizând mici proiecte artizanale. Pentru Kaji și familia sa, publicul respectiv s-a tradus în venituri anuale de milioane de dolari, bani din publicitate, forma tradițională de venit pentru vedetele de pe YouTube.
Shion și Loann Kaji, părinții lui Ryan, au încheiat, de asemenea, acorduri de sponsorizare și comerciale cu Walmart și Target (lanțuri de magazine în SUA) și au contracte cu canale TV precum Nickelodeon și Amazon. Recent, Kaji și-a adăugat la portofoliu propria linie de încălțăminte produsă de Skechers USA Inc. În total, produsele care poartă brandul Kaji’s World au generat vânzări de peste 250 de milioane de dolari în 2020, spune Chris Williams, a cărui companie – PocketWatch Inc. – se ocupă de activitatea de licențiere a familiei în afara YouTube, potrivit Bloomberg.
Partea familei Kaji din aceste activități a reprezentat între 60% și 70% din cele 30 de milioane de dolari, venituri anuale, anul trecut fiind primul în care celelalte activități au produs mai mult decât publicitatea de pe YouTube.
De trei ani consecutivi, Kaji a realizat mai mult decât oricare alt YouTuber, potrivit estimărilor de la Forbes. Activitatea lui Kaji, care se desfășoară pe opt canale separate, servește drept model pentru alții.
Kaji a devenit vedetă pe YouTube la 3 ani
Kaji a apărut pentru prima oară pe YouTube la vârsta de 3 ani, în clipuri făcute acasă, în care desfăcea și analiza jucăriile. Datorită carismei sale și a logicii inexplicabile a YouTube-ului, aceste videoclipuri au acumulat miliarde de vizionări. Clipurile de unboxing ale jucăriilor, care au început în parte cu Kaji, au devenit o categorie de sine stătătoare.
Preocupările lui Kaji au urmărit tendințele schimbătoare ale YouTube, dar și propriile interese, pe măsură ce a crescut. „Când eram mai mic, îmi plăcea să mă joc cu jucării, așa că am făcut o mulțime de videoclipuri cu jucării”, spune băiatul. Dar acum, „îmi place să fac clipuri despre jocuri, știință, arte și meserii, în timp ce experimentez”.
Pentru a se asigura că fiul lor nu are pe YouTube un job cu normă întreagă, părinții lui Kaji au creat o serie de personaje în jurul său, transformând canalul numit inițial Ryan’s ToysReview în Ryan’s World. Acum, lista de personaje animate îi include pe Combo Panda și Gus the Gummy Gator – ambele canale având mai mult de 1 milion de abonați proprii. Pe canalul său principal, oamenii urmăresc aproape 1 milion de ore de conținut video în fiecare zi, potrivit Tubular Labs.
Cum s-au extins afacerile lui Ryan Kaji în afara YouTube
În 2017, familia Kaji a semnat cu PocketWatch, noua companie media a lui Williams. Au fost de acord să facă din PocketWatch partenerul lor exclusiv pe termen lung pentru videoclipurile lui Ryan, precum și pentru cele cu Combo Panda și Gus, și au achiziționt și un pachet de acțiuni ale companiei.
Williams a pus la punct un plan de franciză pentru a transforma Ryan’s World într-un gigant de licențiere pentru copii, cum ar fi Frozen. El a contactat zeci de potențiali parteneri de licențiere și comercianți cu amănuntul.
Walmart Inc. și-a arătat disponibilitatea de a-i acorda o șansă lui Kaji. Pe măsură ce echipa a lansat primele produse, a avut prima întâlnire cu fanii la un magazin din Bentonville, Arkansas, ocazie cu care și-a prezentat propriile jucării. Evenimentul a fost modest promovat, astfel că nimeni nu se aștepta la cine știe ce prezență, însă Ryan Kaji a fost pur și simplu luat cu asalt de un număr mare de fani, astfel că afacerea a explodat. Între timp, Kaji și PocketWatch și-au licențiat personajele pentru mai mult de 100 de parteneri diferiți.
Nu a fost, însă, o călătorie fără obstacole. În 2019, canalul principal al lui Kaji a făcut obiectul unei reclamații privind „publicitatea înșelătoare” care nu este nici acum soluționată.
Problemele legale sunt din ce în ce mai frecvente pentru YouTuberi, în special pentru cei care crează conținut pentru copii. Canalele pentru copii reprezintă mai mult de jumătate din top 20 cele mai vizionate canale de YouTube din SUA, potrivit Tubular Labs. Pe plaformă ajung copii de 6 ani care atrag audiențe zilnice uriașe. Reclamele destinate copiilor tind, de asemenea, să fie mai profitabile. Însă, la începutul anului 2020, în urma unei reglementări legate de confidențialitate, YouTube a fost de acord să plătească o amendă de 170 de milioane de dolari și a interzis reclamele țintite în videoclipuri pentru copii. Imediat după schimbare, familia Kaji, ca multe alte vedete de pe YouTube, a constatat că vânzările de anunțuri au scăzut cu peste 50%.
În general, YouTube este mulțumit atunci când vedetele sale se îndreaptă spre activități comerciale. Compania a lansat o serie de instrumente prin care creatorii să vândă articole și anul acesta va da un impuls și mai mare în această direcție.
Mulți alți creatori de conținut de pe YouTube își propun să urmeze exemplul lui Kaji, lansând linii de jucării și alte mărfuri. Williams spune că s-a lansat o nouă industrie: „Înainte de Ryan’s World, nu exista o categorie de francize globale pentru copii în jurul proprietății intelectuale de pe YouTube”.
- Colaborare internațională la Nisporeni: Ședință de lucru între IGP și experții Poliției Suedeze
- Primul caz de gripă în acest sezon
- Tik Tok ar putea fi închis, dacă prezintă pericol pentru securitatea statului, Igor Grosu
- Chișinăul va cere revizuirea refuzului Interpol de a-l anunța în căutare pe Plahotniuc
- Ministrul Popșoi a discutat cu omologul său israelian despre uciderea rabinului Zvi Kogan