ALBASAT
Societate

Deputat: Pierderi de apă de 53% din volumul furnizat consumatorilor din capitală. Reacția ACC

Vicepreședintele Partidului Platforma Demnitate și Adevăr, Alexandru Slusari, susține că anul trecut pierderile de apă au constituit 53% din volumul apei furnizat consumatorilor. Și potrivit lui, acest fapt înseamnă că „locuitorii capitalei au pierdut peste 250 de milioane lei din cauza proastei gestionării a unei întreprinderii – monopoliste”. În replică, SA „Apă-Canal Chișinău” menționează că informațiile precum că consumatorii au pierdut 250 de milioane de lei din cauza proastei gestiuni nu corespund adevărului. Potrivit furnizorul, nu este clar cum a fost calculată suma invocată, or în anul 2019, volumul pierderilor a constituit 34% și nu 53%, cum afirmă parlamentarul, transmite IPN.

„Mă tem că exact așa de prost stau lucrurile și în alte domenii de prestare a serviciilor publice. Noi niciodată nu vom ieși din sărăcie dacă organele abilitate nu vor sancționa hoții, iar poporul responsabil nu va identifica un grup de gospodari onești pentru administrarea treburilor publice”, menționează deputatul Alexandru Slusari într-o postare pe Facebook.

ACC precizează că domeniul prestării serviciului public de alimentare cu apă și de canalizare este strict reglementat, iar SA „Apă-Canal Chișinău” se află în vizorul permanent al Agenției Naționale de Reglementare Energetică, al autorităților fiscale, autorităților publice locale, al Consiliului Concurenței, al oricăror alte organe de control și al societății civile.

„În anul 2019, la SA „Apă-Canal Chișinău”, acesta (volumul de pierderi, n.r.) a constituit 34% și nu 53%, cum a menționat în postarea sa domnul Alexandru Slusari. Mai mult ca atât, în ultimii ani, acest nivel este în continuă scădere. Comparativ cu alți operatori din țară, care se confruntă cu sisteme perimate și uzate de apă, cel din Chișinău înregistrează un nivel relativ redus al consumurilor tehnologice și pierderilor de apă, analogic cu cele înregistrate de operatorii din orașele mari ale altor state”, menționează furnizorul într-un comunicat de presă.

Potrivit ACC, în sistemul public de alimentare cu apă, consumurile tehnologice de apă sunt parte din procesele tehnologice, iar pierderile, pe de o parte, sunt un element indispensabil al oricărui sistem fizic, iar pe de altă parte, o consecință a sustragerilor persoanelor de rea credință.

Potrivit ACC, nici întreprinderea, dar nici un alt operator nu poate include în tarife costuri asociate cu pierderile și consumurile tehnologice peste nivelul aprobat de către autoritățile abilitate cu acest drept, iar costurile care pot fi asociate cu volumele respective sunt doar cele variabile. „În contextul celor expuse, considerăm lipsite de temei aceste afirmații, care lezează demnitatea Operatorului, știrbindu-i din imagine și solicităm dezmințiri publice a informației defăimătoare”, precizează ACC.

Related posts

TikTok are un rival de la Facebook. Rețeaua lui Zuckerberg a lansat aplicația Bars

Albasat

COVID-19 a evidențiat dureros nevoia serviciilor medicale de sănătate mintală, discuții

Albasat

OMS avertizează asupra pericolului „oboselii COVID” în rândul tinerilor și a delăsării în lupta cu virusul

Albasat

Leave a Comment