Urmăreşte-ne şi pe FACEBOOK ca să fii la curent cu tot ce mişcă în Nisporeni.
Rețeaua de socializare Instagram, specializată în partajarea de fotografii, deținută de compania Facebook, a anunțat joi că va filtra comentariile care incită la ură cu ajutorul unor programe de inteligență artificială, ilustrând astfel încă o dată eforturile pe care giganții internetului le depun pentru a limita conținuturile problematice.
„Mulți (dintre utilizatori) ne-au spus că mesajele și comentariile negative și agresive îi împiedică să profite pe deplin de Instagram și să se exprime liber”, a declarat Kevin Systrom, cofondator și director al companiei Instagram, într-un mesaj publicat pe această rețea de socializare.
„Pentru a îi ajuta, am pus la punct un filtru care va bloca anumite comentarii agresive despre conținuturile publicate și videoclipurile în direct”, a continuat el, precizând că utilizatorii vor avea posibilitatea de a activa sau nu acest sistem.
Filtrul este lansat mai întâi pentru comentariile în engleză, înainte de a fi extins și pentru alte limbi, a precizat antreprenorul american.
„Echipa noastră a învățat sistemele noastre să recunoască anumite tipuri de comentarii agresive (…), pentru ca voi să nu mai trebuiască să le vedeți”, a continuat Kevin Systrom.
„Acest instrument online va fi îmbunătățit odată cu trecerea timpului”, a precizat el, adăugând că Instagram a lansat tot joi și un filtru anti-spam.
Giganții internetului folosesc tot mai mult inteligența artificială pentru a filtra conținuturile, în special prin intermediul „machine learning”, ce permite algoritmilor să se îmbunătățească în mod automat, pe măsură ce examinează conținuturile online.
Urmăreşte-ne şi pe FACEBOOK ca să fii la curent cu tot ce mişcă în Nisporeni.
Anunțul de joi al companiei Instagram intervine în contextul în care rețelele de socializare sunt acuzate cu regularitate că nu filtrează suficient de mult conținuturile publicate pe platformele lor și că permit proliferarea mesajelor incitatoare la ură, apologiei terorismului și informațiilor false („fake news”).
Aceste companii și-au înmulțit în ultimele luni anunțurile prin care au prezentat în detaliu eforturile pe care le fac în această chestiune (angajări de personal, departamente de cercetare, colaborări).
Facebook, Microsoft, Twitter și YouTube (deținut de Google) au anunțat în această săptămână că vor lansa un forum online împotriva terorismului, cu scopul de a filtra mai bine conținuturile litigioase și de a-și curăța astfel platformele de acele conținuturi.
Urmăreşte-ne şi pe FACEBOOK ca să fii la curent cu tot ce mişcă în Nisporeni.