Organizatorii Jocurilor Olimpice de la Tokyo au raportat alte nouă cazuri de infectare cu noul coronavirus, inclusiv un sportiv. În total, 67 de cazuri de COVID-19 au fost depistate până acum. Creștere numărului de infectări i-a determinat pe unii dintre sponsori să își retragă reclamele, pentru a nu fi asociați cu un „eveniment potenţial negativ”.
Un sportiv din Satul Olimpic se numără printre cei depistaţi cu COVID-19, conform raportului zilnic privind situaţia infectărilor publicat marţi dimineaţă de organizatorii niponi.
Numărul total de cazuri pozitive de la Jocurile Olimpice, începând cu 1 iulie, a urcat la 67, informează Agerpres.
Luni, Comitetul olimpic ceh a confirmat că jucătorul de volei pe plajă Ondrej Perusic, 26 ani, a fost testat pozitiv la COVID-19, şi a intrat în izolare la un hotel anume desemnat.
În afara celor 67 de cazuri pozitive identificate de organizatori, alte patru au fost raportate de prefecturile japoneze. Totuşi, autorităţile locale nu sunt obligate să raporteze dacă testele pozitive sunt legate de Jocurile Olimpice.
Organizatorii japonezi au anunţat duminică că trei sportivi au fost testaţi pozitiv, dintre care doi erau fotbalişti ai Africii de Sud, echipă cazată în Satul Olimpic.
Toyota îşi retrage reclamele. Compania nu vrea să-şi asocieze imaginea cu un eveniment potenţial negativ
Toyota nu îşi va difuza videoclipurile promoţionale în timpul Jocurilor Olimpice de la Tokyo, care se vor deschide vineri, 23 iulie, potrivit Mediafax.
Decizia a fost oficializată de producătorul japonez motivat de faptul că nu se regăseşte în circumstanţele în care Jocurile sunt pe cale să aibă loc.
Akio Toyoda, preşedintele Toyota, era de aşteptat să participe la ceremonia de deschidere, dar prezenţa a fost anulată. Toyota este unul dintre sponsorii principali ai JO.
Anunţul retragerii a fost făcut de şeful de comunicare al producătorului japonez de automobile, Jun Nagata, care a explicat că au fost produse o serie de videoclipuri care conţin diverse mesaje cu principalii sportivi.
„Participarea Toyota a avut ca scop îmbunătăţirea valorilor umane ale Olimpiadelor, valori mai autentice ale sportului care tind să ducă concurenţa la extrem, dar întotdeauna în cadrul unor reguli bine definite”, spun niponii.
Acum, însă, „scopul a căpătat un alt sens”. Cu toate acestea, Nagata a adăugat că Toyota va sprijini în continuare toţi sportivii implicaţi în Jocuri şi că va furniza în mod regulat maşinile în timpul organizării evenimentului.
Decizia Toyota reflectă alegerea, din ce în ce mai răspândită în rândul companiilor care sponsorizează Jocurile, de a nu-şi vedea marca asociată cu un eveniment potenţial negativ, având în vedere nivelul ridicat de opoziţie din cadrul opiniei publice din Japonia.
Potrivit unui sondaj realizat de radiodifuzorul Jnn la începutul lunii iulie, 35% dintre cei intervievaţi au declarat că sunt în favoarea Olimpiadei fără spectatori, 26% au fost în favoarea intrării unui număr limitat de spectator, în timp ce 34% solicită anularea Jocurilor sau amânarea acestora.
Pe lângă Toyota, şi alte companii şi-au exprimat îndoielile cu privire la metodele de desfăşurare: fondatorul SoftBank Group a criticat decizia de a păstra oricum Jocurile; Hiroshi Mikitani, CEO al Grupului Rakuten, le comparase cu o „misiune de sinucidere”. Un editorial din ziarul Asahi, un alt sponsor, ceruse anularea Jocurilor.
Japonia are o situaţie sanitară complicată. De la 1 iulie, au fost numărate în total 58 de cazuri pozitive, la aproape 20.000 de persoane care au ajuns în Japonia, inclusiv sportivi, manageri şi jurnalişti. 30% din populaţia locală solicită anularea evenimentului.