ALBASAT
Actualitate Societate

La Tokyo a fost lansată o asociație care va promova vinurile moldovenești pe piața japoneză

La Tokyo a fost lansată asociația „Wine of Moldova Japanˮ, reprezentanța în Japonia a Oficiului Național al Viei și Vinului. Ambasada Republicii Moldova la Tokyo precizează că este o etapă importantă în promovarea vinurilor moldovenești pe piața niponă, transmite IPN.

Ambasadorul Republicii Moldova în Japonia, Dumitru Socolan, a remarcat rolul Agenției Internaționale de Cooperare a Japoniei (JICA) în susținerea activităților de promovare a produselor moldovenești pe piața niponă.

Directorul Oficiului Național al Viei și Vinului, Ștefan Iamandi, a menționat interesul companiilor vinicole moldovenești de a explora atât piața niponă, cât și întreaga regiune a Extremului Orient.

Directorul executiv al oficiului „Wine of Moldova Japan”, Elena Iovu Endo, a prezentat scopurile și planurile de activitate ale reprezentanței, punctând asupra potențialului de extindere a produselor moldovenești vinicole pe piața niponă, având în vedere creșterea popularității vinurilor de calitate în rândul consumatorilor din această țară.

Președintele grupului de prietenie cu Moldova din Dieta Națională a Japoniei, Yoshimasa Hayashi, a lăudat calitatea vinului moldovenesc și a exprimat sprijinul său personal pentru aprofundarea legăturilor între Republica Moldova și Japonia, apreciind deschiderea oficiului „Wine of Moldova Japan” drept un pas important în această direcție.

Aflat într-o vizită de lucru în Japonia, secretarul general al Ministerului Agriculturii și Industriei Alimentare, Sergiu Gherciu, a comunicat că acest pas reprezintă o oportunitate semnificativă și un moment de cotitură pentru industria vinicolă moldovenească. „Realizarea acestui proiect a fost posibilă datorită colaborării strânse între partenerii de dezvoltare, mediul privat și echipa de la Oficiul Național al Viei și Vinului din Moldova. Desigur, este important să menționăm sprijinul constant pe care l-am primit din partea ambasadei Republicii Moldova la Tokyo. Toate eforturile noastre au un scop: să extindem prezența vinurilor moldovenești pe piețele internaționale și să consolidăm reputația acestora”, a menționat oficialul.

Evenimentele de promovare dedicate creării și inaugurării oficiului „Wine of Moldova Japan” în capitala niponă au fost posibile datorită sprijinului financiar și logistic al Proiectului de Competitivitate și Reziliență Rurală al USAID, cu susținerea Agenției Internaționale de Cooperare a Japoniei (JICA) și a Ambasadei Republicii Moldova în Japonia.

Related posts

Copil abuzat sexual de un bărbat de 30 de ani

Albasat

Studiu: Durerile de cap şi pierderea mirosului sunt cele mai frecvente simptome cauzate de COVID-19, raportate în Europa

Albasat

În 2022, partidele au primit alocații din buget în sumă de 38 de milioane de lei

AlbasatTV, Nisporeni

Leave a Comment