La Tokyo a fost lansată asociația „Wine of Moldova Japanˮ, reprezentanța în Japonia a Oficiului Național al Viei și Vinului. Ambasada Republicii Moldova la Tokyo precizează că este o etapă importantă în promovarea vinurilor moldovenești pe piața niponă, transmite IPN.
Ambasadorul Republicii Moldova în Japonia, Dumitru Socolan, a remarcat rolul Agenției Internaționale de Cooperare a Japoniei (JICA) în susținerea activităților de promovare a produselor moldovenești pe piața niponă.
Directorul Oficiului Național al Viei și Vinului, Ștefan Iamandi, a menționat interesul companiilor vinicole moldovenești de a explora atât piața niponă, cât și întreaga regiune a Extremului Orient.
Directorul executiv al oficiului „Wine of Moldova Japan”, Elena Iovu Endo, a prezentat scopurile și planurile de activitate ale reprezentanței, punctând asupra potențialului de extindere a produselor moldovenești vinicole pe piața niponă, având în vedere creșterea popularității vinurilor de calitate în rândul consumatorilor din această țară.
Președintele grupului de prietenie cu Moldova din Dieta Națională a Japoniei, Yoshimasa Hayashi, a lăudat calitatea vinului moldovenesc și a exprimat sprijinul său personal pentru aprofundarea legăturilor între Republica Moldova și Japonia, apreciind deschiderea oficiului „Wine of Moldova Japan” drept un pas important în această direcție.
Aflat într-o vizită de lucru în Japonia, secretarul general al Ministerului Agriculturii și Industriei Alimentare, Sergiu Gherciu, a comunicat că acest pas reprezintă o oportunitate semnificativă și un moment de cotitură pentru industria vinicolă moldovenească. „Realizarea acestui proiect a fost posibilă datorită colaborării strânse între partenerii de dezvoltare, mediul privat și echipa de la Oficiul Național al Viei și Vinului din Moldova. Desigur, este important să menționăm sprijinul constant pe care l-am primit din partea ambasadei Republicii Moldova la Tokyo. Toate eforturile noastre au un scop: să extindem prezența vinurilor moldovenești pe piețele internaționale și să consolidăm reputația acestora”, a menționat oficialul.
Evenimentele de promovare dedicate creării și inaugurării oficiului „Wine of Moldova Japan” în capitala niponă au fost posibile datorită sprijinului financiar și logistic al Proiectului de Competitivitate și Reziliență Rurală al USAID, cu susținerea Agenției Internaționale de Cooperare a Japoniei (JICA) și a Ambasadei Republicii Moldova în Japonia.
- Buteliile de gaz din apartamentele transnistrenilor, instrument de infracțiune
- Strategia națională de apărare a Republicii Moldova pentru anii 2024-2034, votată de Parlament
- Alocațiile veteranilor de război cresc de la 1 ianuarie 2025
- Cinci instituții din Rețeaua Școlilor Model, dotate cu table inteligente
- Schimbări în cabinetul Maiei Sandu. Președinta a semnat decretul