Procurorii anticorupție au în gestiune 220 de dosare, iar activitatea Procuraturii Anticorupție ar putea fi accelerată dacă instituția ar fi capacitată așa cum prevede legea. O spune procurorul-șef adjunct al Procuraturii Anticorupție, Octavian Iachimovschi, potrivit căruia lipsa unui sediu adecvat limitează procurorii anticorupție în activitatea lor. Potrivit adjunctului Veronicăi Dragalin, Parlamentul doar a aprobat o hotărâre prin care oferă mai multe pârghii Procuraturii Anticorupție, însă prevederile au rămas doar pe hârtie, notează IPN.
Octavian Iachimovschi spune că problema lipsei unui sediu adecvat care ar aparține Procuraturii Anticorupție complică activitatea acestei instituții. Adjunctul Veronicăi Dragalin spune că din lipsă de spațiu, la Procuratura Anticorupție nu pot fi angajate persoane noi.
„Acum avem în jur de 220 de dosare penale în gestiune. Desigur că lucrurile ar merge mai repede dacă procedura de capacitare a Procuraturii Anticorupție va fi definitivată. Noi chiar speram că de la 1 martie vom fi echipați complet pentru a funcționa așa cum funcționează DNA-ul din România. Parlamentul a emis o hotărâre de Parlament. Atât. Noi nu avem mai mulți angajați. Noi avem doar o hotărâre de Parlament care a permis ca la Procuratura Anticorupție să fie angajate mai multe persoane. La Procuratura Anticorupție a mai rămas spațiu fizic pentru angajarea a 8 persoane. Suntem în jur de 80 de persoane. Mai angajăm 8 și trebuie să mai angajăm încă 110. Cum într-un spațiu unde încap 8 persoane să încapă 118? Problema sediului este una tristă, nu una haioasă”, a spus Octavian Iachimovschi în cadrul emisiunii „Rezoomat” de la RliveTV.
Octavian Iachimovschi spune că deși guvernanții se laudă că au majorat numărul de angajați ai Procuraturii Anticorupție, această prevedere nu poate fi pusă în practică în lipsa unui sediu mai mare. În prezent, angajații Procuraturii Anticorupție activează în sediul Centrului Național Anticorupție.
„Investigațiile nu se fac cu pixul în mână sau stând la calculator. Investigațiile se fac prin activități speciale de investigații. Dacă angajezi personal suplimentar și-i dai un buget suplimentar unei entități, trebuie să-i dai și personal auxiliar. Cum ar fi o secție de resurse umane, contabilitate, logistică, achiziții, fapt pe care noi nu ni-l putem permite din simplu motiv că nu avem unde-i angaja”, a mai spus procurorul-șef adjunct al Procuraturii Anticorupție, Octavian Iachimovschi.
Potrivit unei decizii a Parlamentului, aprobate în februarie 2024, numărul de angajați ai Procuraturii Anticorupție a fost majorat cu 54 de unități de personal. Astfel, s-a decis majorarea numărului efectivului Procuraturii Anticorupție de la 144 la 198 de persoane.
previous post