ALBASAT
Societate

A fost lansat Portalul guvernamental al antreprenorului

Portalul guvernamental al antreprenorului, prezentat astăzi, are menirea, prin analogie cu Portalul cetăţeanului, să aducă toate informaţiile despre un agent economic mai aproape de el, oferindu-i acţiuni conexe, date prezentate în mai multe blocuri de informaţii, dând posibilitatea agenţilor economici să reacţioneze la acestea. Prezentarea a fost realizată de Iurie Ţurcan, director al Agenției de Guvernare Electronică, în cadrul evenimentului de lansare, transmite IPN.

Iurie Ţurcan a menţionat că, în următoarele săptămâni, vor fi adăugate noi blocuri de date, prin intermediul colectării de informaţii de la cetăţeni, care sunt invitaţi să participe la consultări publice. „Intenţionăm să aducem aici informaţia fiscală şi să facem legătura cu Cabinetul contribuabilului de la Serviciul Fiscal, astfel încât informaţiile generale despre anumite datorii fiscale, supraplăţi fiscale sau întârzieri, să fie posibil de văzut direct din acest portal, al antreprenorului, iar detaliile deja să fie oferite de către Cabinetul contribuabilului”, a spus Iurie Ţurcan
 

În continuare, pe platformă se va adăuga şi agenda controalelor de stat, ca agenţii economici să cunoască când vor fi verificaţi de către autorităţile abilitate. De asemenea, se vor adăuga date de la CNAS, despre contribuţia agenţilor economici la Fondul de asigurări sociale. Cu CNAM, Agenția de Guvernare Electronică intenţionează să lanseze un bloc informativ în care să fie incluse persoanele asigurate şi să fie posibil ca angajatorul să fie notificat în cazul deschiderii unui concediu medical. „Dorim să facem posibilă descărcarea informaţiilor din portal, semnate electronic, cu forţă juridică”, a adăugat Iurie Ţurcan.

Ion Lupan, şef al secretariatului Consiliul Economic pe lângă prim-ministru Republicii Moldova, a menţionat că la baza apariţiei conceptului acestui portal a stat problema lipsei accesului în regim online la informaţii oficiale deţinute de autorităţi despre companii. Potrivit lui, rezultatele chestionarului efectuat în rândul membrilor Consiliului economic despre prioritizarea subiectelor de digitizare a relaţiilor guvern-business, au arătat că subiectul de crearea a unui astfel de platforme este unul prioritar. „Punerea în aplicare a acestei soluţii, cum este portalul, trebuie să permită pe viitor antreprenorilor să genereze informaţii ample despre propria companie printr-un simplu click. Acte permisive, rezultate ale controalelor de stat, informaţii fiscale, financiare – informaţii pe care antreprenorul trebuie să le ofere partenerilor săi de afaceri sau altor organizaţii care nu acces la aceste date”, a explicat Ion Lupan.

Structura portalului nu este definitivă. Pe viitor, se prevede ca platforma să conţină date generale despre antreprenor, despre actele permisive deţinute, despre relaţiile lui cu organele fiscale, despre bunurile imobile deţinute, despre garanţiile instituite de antreprenor, date statistice despre activitatea lui, despre drepturile protejate înregistrate pe numele lui etc. Se intenţionează ca portalul să fie transformat într-un mecanism eficient de contacte oficiale dintre agenţii economici înregistraţi şi autorităţile publice din ţară. Ion Lupan spune că, la momentul actual, portalul este doar pentru antreprenor, dar pe viitor ar putea servi şi ca sursă de informare despre antreprenor.

Related posts

Azerbaidjanul și UE vor coopera în domeniul energetic

Albasat

Incendiu la o fabrică de sucuri din Edineţ

Albasat

A fost lansată aplicația „Deaf Info Center” pentru persoanele cu deficiențe de auz

AlbasatTV, Nisporeni

Leave a Comment