California a aprobat pentru prima dată un serviciu comercial de livrare fără șofer, startup-ul Nuro urmând să înceapă operațiunile comerciale de anul viitor. Vehiculele R2 au fost testate în luna aprilie a acestui an, însă de acum, ele pot taxa clienții pentru serviciile sale, anunță BBC.
Mașinile care vor transporta comenzile de la comerciant la locul de livrare ales de cumpărător, vor avea o viteză limitată la 35 de mile pe oră (56 km/h) și vor trebui să opereze doar în condiții de „vreme frumoasă”.
Nuro a fost fondată de doi foști ingineri Google, iar startup-ul a ajuns să valoreze peste 5 miliarde de euro.
Cum funcționează noile vehicule de livrare
Vehiculele R2 folosesc radarul, imagistica termică și camere de 360 de grade pentru a-și coordona mișcările. De asemenea, neavând șoferi, mașinile nu dispun de volan, pedale sau oglinzi laterale.
R2 are forma unui ou și este mai mic decât majoritatea mașinilor din SUA. Are două compartimente cu temperatură controlată pentru livrări iar ușile se ridică în momentul în care mașina a ajuns la adresa destinatarului, pentru ca acesta să-și poată ridica articolele după ce introduce un cod.
Alte vehicule din lume care nu au nevoie de șofer
În luna octombrie, în Phoenix, Arizona, au început să opereze taxiuri care nu au șofer, ca parte a serviciului Waymo, ce aparține de Google.
Un alt serviciu similar este în prezent în teste în orașul Shanghai din China și este susținut de gigantul online de tehnologie și comerț cu amănuntul, Alibaba.