Douăsprezece plângeri în care se invocă lezarea demnității umane au parvenit de la începutul anului la Consiliul pentru prevenirea și eliminarea discriminării și asigurarea egalității, în privința a cinci dintre acestea fiind emise decizii de constatare. Totodată, potrivit unui comunicat de presă al Consiliului, a crescut și numărul adresărilor agențiilor de publicitate care solicită aprobarea Consiliului pentru imaginile elaborate înainte ca acestea să apară pe panourile publicitare.
Potrivit Consiliului, doar în luna aprilie s-a pronunțat asupra a două cazuri în care se reclamau conținuturi distribuite pe rețelele sociale ce reprezentau imagini de publicitate cu mesaj sexist. În unul din cazuri, pentru promovarea unei game de produse vestimentare bărbătești, s-a publicat o imagine în care apare un bărbat îmbrăcat în costum alături de o femeie dezbrăcată, iar în altă imagine, lângă un alt bărbat îmbrăcat în costum elegant, stă o femeie dezgolită care poartă doar o bandă ce-i acoperă ochii. Consiliul a reținut că modalitatea în care femeia stă dezgolită lângă un bărbat îmbrăcat conturează poziția de inferioritate a acesteia, iar antiteza bărbatului fiind reprezentată prin nuditatea femeii face aluzie la stimularea dorințelor sexuale și urmărește scopul de a atrage clienții.
În argumentarea sa, reclamantul a spus că imaginile reprezintă artă fotografică. Consiliul susține că, din moment ce fotografia a fost publicată pe pagina oficială a companiei, ea nu poate fi considerată artă fotografică, ci mai degrabă un mecanism de promovare a bunurilor comercializate, de aceea nu beneficiază de protecția libertății de exprimare pentru obiecte de artă. Respectiv, faptul că femeia sau părțile corpului acesteia sunt folosite drept instrumente în industria publicitară, fără nicio îndoială, lezează demnitatea acestora, ceea ce contribuie la perpetuarea stereotipurilor de gen în societate. În aceste circumstanțe, Consiliul a decis că pozele au un caracter sexist și lezează demnitatea femeilor.
Într-un alt caz, a fost examinată plângerea ce raporta o companie auto care a inscripționat pe capota unei mașini de evacuare un mesaj cu limbaj sexist. Consiliul a decis că textul promovat de compania auto: „Când ea nu mai vrea, noi i-o tragem pentru tine”, are o conotație sexuală, pasibilă de a instiga la violență sexuală față de femei. Consiliul a recomandat companiilor vizate în cauzele examinate să excludă din activitatea lor utilizarea mesajelor denigratoare și sexiste.
Potrivit Legii cu privire la publicitate, se consideră sexistă publicitatea care prezintă femeia sau bărbatul drept obiect sexual, în situații umilitoare, care ofensează demnitatea umană sau care promovează stereotipuri discriminatorii, care susțin percepția că femeia este o ființă slabă, vulnerabilă și dependentă, având o poziție socială inferioară.