Întreprinderile care își reduc programul de activitate urmare a crizei generate de războiul din Ucraina sau a altor situații de urgență pot beneficia de ajutor din partea Guvernului, transmite IPN.
În conformitate cu o hotărâre a Guvernului din 10 noiembrie 2021, regimul de activitate redus poate fi stabilit pentru o perioadă de până la 3 luni consecutiv, dar nu mai mult de 5 luni pe an. În acest sens, angajatorii completează un formular, pe propria răspundere, pe care îl depun la ghișeul unic de raportare electronică – www.raportare.gov.md, cu cel puțin 5 zile lucrătoare înainte de a institui regimul de activitate redus. În baza formularului și declarației angajatorului, depuse astfel în format electronic, Agenția Națională de Ocupare a Forței de Muncă emite o decizie de acceptare sau de refuz.
„Ministerul Muncii și Protecției Sociale a stabilit, în premieră, un astfel de mecanism de subvenționare a angajatorilor care instituie un regim de activitate redus din motive economice sau ca urmare a stării de urgență. Pentru ca agentul economic să-și păstreze angajații în perioada când întreprinderea are un volum de muncă mai mic, Guvernul vine cu un suport și acoperă o parte din salariile angajaților”, a declarat Felicia Bechtoldt, secretară de stat la MMPS.
De la implementarea acestei măsuri în noiembrie 2021, circa 500 de salariați au beneficiat de ajutor. În acest sens, au fost alocați în jur de 800 de mii de lei.
Angajatorii pot solicita în continuare ajutor pentru plata salariilor angajaților plasați în regim de muncă redus, prin completarea unui formular.
- Buteliile de gaz din apartamentele transnistrenilor, instrument de infracțiune
- Strategia națională de apărare a Republicii Moldova pentru anii 2024-2034, votată de Parlament
- Alocațiile veteranilor de război cresc de la 1 ianuarie 2025
- Cinci instituții din Rețeaua Școlilor Model, dotate cu table inteligente
- Schimbări în cabinetul Maiei Sandu. Președinta a semnat decretul