ALBASAT
Societate

Lipsă de investiții în infrastructura și echipamentele de securitate de la aeroport

Odată cu revenirea Aeroportului Internațional Chișinău în gestiunea statului, noua administrație constată lipsa investițiilor în infrastructura aeroportuară, în echipamentele de securitate aeronautică, dar și în sursele strategice de alimentare cu energie electrică. Constantin Vozian, administrator adjunct al Aeroportului Internațional Chișinău, spune că urmează să fie pornită o inspectare tehnică a obiectelor de infrastructură pentru a vedea ce lucrări trebuie efectuate în timpul apropiat, transmite IPN.

Despre mașinile de lux cumpărate pe timpul în care aeroportul era în concesiune, Constantin Vozian spune că sunt trecute în gestiunea întreprinderii de stat. Printre acestea se numără și o mașină blindată. Unele dintre aceste automobile au fost utilizate strict în scopuri personale, lucru care poate fi confirmat de angajații de la Aeroport.

„Statul, de principiu, nu a preluat nimic. Statul a luat doar probleme. A luat un aeroport care are duty free, are restaurante, are o fațadă, are ghirlande și nu prea are pistă, nu prea are cabluri, nu prea are căi de rulare, nu prea are locuri de parcare. În cei zece ani de concesiune Aeroportul ar fi putut arăta altfel”, afirmă administratorul adjunct al Aeroportului Internațional Chișinău.

Constantin Vozian a mai spus că optează pentru deschiderea cât mai curând a Sălii VIP a Aeroportului, care generează venituri semnificative. Activitatea acesteia a fost oprită în contextul unui număr mare de alerte cu bombă. De asemenea, responsabilul a declarat că mașinile de lux urmează să fi folosite pentru serviciile de transportare a pasagerilor de la avion până la terminalul VIP, servicii care la fel sunt o sursă de venit pentru întreprindere.

Operațiunile și managementul Aeroportului Internațional Chișinău au fost transferate către Avia Invest în noiembrie 2013, în baza unui parteneriat public-privat. Compania concesionară s-a angajat să administreze aeroportul timp de 49 de ani și să investească în modernizarea lui 250 de milioane de euro. Dar compania a fost acuzată că nu-și onorează obligațiile contractuale și nu a îndeplinit planul de investiții, fiind solicitată rezilierea contractului de concesionare. La sfârșitul lunii noiembrie a anului 2022, Curtea de Apel Chișinău a emis o hotărâre prin care Aeroportul Internațional Chișinău revine în gestiunea statului. Pe 28 martie 2023 s-au încheiat procedurile de transmitere și preluare a activelor Aeroportului Internațional Chișinău ce se aflau în concesiunea SRL „Avia Invest”.

Related posts

Peste 1600 de copii din Ucraina, încadrați în școli și grădinițe din Moldova

Albasat

Din lipsă de alternative, COVAX apelează la vaccinurile chinezești, mai puțin eficiente, pentru a ajuta țările sărace

Albasat

Air Moldova: Guvernarea blochează activitatea companiei

Albasat

Leave a Comment