Publicitatea politică pe rețele de socializare Facebook și Instagram va fi interzisă în spațiul Uniunii Europene, începând cu luna octombrie. Decizia companiei Meta a fost argumentată de reglementările „impracticabile” impuse de Bruxelles, transmite IPN.
Compania Meta, care deține platformele Facebook și Instagram, a declarat că decizia de a interzice publicitatea politică, electorală și pe teme sociale în Uniunea Europeană este una dificilă. Potrivit reprezentanților companiei, regulamentul european dedicat transparenței este „nefuncțional” și impune cerințe greu de aplicat.
Potrivit autorilor, Regulamentul european urmărește să asigure o mare transparență în publicitate și să protejeze împotriva interferențelor străine în perioada premergătoare alegerilor. Normele au fost adoptate anul trecut și vor intra în vigoare în luna octombrie.
Legislația impune platformelor să identifice în mod clar reclamele politice și să indice cine le finanțează. Profilarea pe baza datelor cu caracter personal privind originea etnică, religia și orientarea sexuală este interzisă, precum și folosirea datelor privind minorii.

