ALBASAT
Societate

Semnătura electronică, tot mai solicitată

În primul trimestru al anului curent, numărul cetățenilor care au primit, la solicitare, semnături electronice de la Centrul de Tehnologii Informaționale în Finanțe a continuat să crească. Potrivit datelor CTIF, numărul acestora a sporit, față de aceeași perioadă a anului trecut, cu 6,5% și a depășit cifra de 4,8 mii.

Specialiști ai CTIF explică dinamica ascendentă a numărului doritorilor de a procura semnături electronice prin extinderea gamei de servicii publice electronice și creșterea încrederii oamenilor în eficiența utilizării acestor servicii, transmite IPN.

În ianuarie-martie 2020, numărul total al semnăturilor electronice eliberate de către CTIF persoanelor fizice și juridice a sporit cu 2,6% și a alcătuit peste 5,6 mii. Potrivit situației din 31 martie, numărul persoanelor fizice și juridice care dețineau semnături electronice eliberate de CTIF a constituit peste 28,7 mii.

Agenții economici pot utiliza semnătura electronică pentru a semna la distanță contracte și documente, economisind timp și resurse financiare, iar cetățenii pot semna acte, cereri sau declarații oficiale fără a se prezenta la oficiile instituțiilor publice.

Începând cu 8 aprilie curent, CTIF a extins până la doi ani termenul de valabilitate a semnăturilor electronice eliberate. Astfel, persoanele interesate pot solicita, în funcție de necesitate, eliberarea semnăturii electronice pe un termen de un an sau doi ani.

Doritorii de a obține semnătura electronică pot completa cererea respectivă în mod electronic, accesând Cerere on-line sau programându-se la telefonul: 022 822 222.

Specialiștii CTIF înregistrează cererile primite, în baza validării datelor semnatarilor acestora și solicită Instituției publice „Serviciul Tehnologia Informației și Securitate Cibernetică” (STISC), ce gestionează Centrul unic de certificare al Guvernului, generarea certificatului cheii publice, după care înscriu acest certificat pe dispozitivul de creare a semnăturii electronice (stick eToken) și transmit solicitantului dispozitivul cu certificatul respectiv. Aceeași procedură se aplică și în cazurile de reînnoire, suspendare, restabilire sau revocare a certificatelor cheilor publice. Fiecare procedură durează cel mult cinci minute.

Andrei Mînăscurtă, șef al Centrului de înregistrări al CTIF, a relatat că operativitatea derulării procedurii de eliberare a semnăturilor electronice se datorează, în mare parte, conlucrării eficiente cu specialiștii STISC. „Această conlucrare asigură securitatea, fiabilitatea și continuitatea activității de prestare a serviciilor de certificare”, a precizat Andrei Mînăscurtă, citat într-un comunicat de presă al CTIF.

Mai multe informații despre procedura de obținere a semnăturii electronice pot fi obținute la specialiștii Centrului de înregistrări al CTIF, la numărul de telefon: 022 822 040.

Related posts

Săptamâna viitoare vor fi reluate negocierile cu Rusia, Igor Dodon

Albasat

Trei formațiuni politice ar accede în Parlament în cazul unor alegeri anticipate, sondaj

AlbasatTV, Nisporeni

Nicu Popescu: Franța este un aliat de încredere și un prieten de nădejde al Republicii Moldova

AlbasatTV, Nisporeni

Leave a Comment