Avocatul Stanislav Ciobanu constată că Flyone dă dovadă de un eșec sistematic în îndeplinirea obligațiilor și protecția pasagerilor în contextul amânărilor și anulărilor repetate de zboruri. Acesta vine cu un apel către toți pasagerii companiei care au avut de suferit în urma inacțiunilor acesteia să-și revendice drepturile și să ceară despăgubiri.
Într-o conferință de presă la IPN, avocatul Stanislav Ciobanu a spus că este și el unul din călătorii care au fost nevoiți să stea 16 ore în aeroport. Avocatul spune că a contactat compania cu 12 ore înaintea zborului ca să afle dacă zborul său va fi amânat sau anulat. De la companie i s-a comunicat că zborul va fi conform programului, iar când a ajuns la aeroport au urmat amânări după amânări.
Potrivit avocatului, nici măcar în momentul în care cei de la companie știau deja că nu vor putea fi operate zborurile, nu au întreprins acțiunile necesare pentru a informa călătorii. Avocatul spune că a cunoscut în aeroport oameni care stăteau acolo de peste 30 de ore, care au fost nevoiți să doarmă pe jos.
Compania Fly One nu și-a îndeplinit obligațiile de informare. Cadrul legal descrie modul în care trebuie să se comporte părțile într-un raport juridic și acesta este bazat pe bună credință, onestitate, corectitudine. Avocatul spune că față de el nu s-a aplicat acest tratament și este sigur că nu e ceva personal, e atitudine sistemică aplicată de compania aeriană față de clienții săi.
Acesta a îndemnat călătorii care au avut de suferit în urma serviciilor necorespunzătoare prestate de Flyone și de alte companii aeriene să acționeze. Avocatul încurajează persoanele să-l apeleze sau să meargă la orice avocat pentru a-și exercita drepturile, deoarece, consideră el, doar în așa manieră poate fi oprit un asemenea comportament față de consumator.