Ordinea de zi a celui de-al 27-lea Congres al Uniunii Poștale Universale, care va avea loc în august 2021 la Abidjan, Côte d’Ivoire, au fost discutate în cadrul unei întrevederi dintre Mihail Lupașcu, secretar de stat la Ministerul Economiei și Infrastructurii și Yoshihiro Katayama, ambasadorul Japoniei în Republica Moldova. Cei doi oficiali au abordat în special aspecte privind alegerea organelor de conducere ale UPU și promovarea candidaturii oficiale a Japoniei, anunțată alături de alte două candidaturi pretendente.
Potrivit unui comunicat de presă al MEI, Mihail Lupașcu a adus mulțumiri Guvernului Japoniei pentru asistența externă acordată domeniilor strategice, precum economie, agricultură, mediu, sănătate, educație.
„Japonia este unul dintre cei mai importanți parteneri asiatici ai Republicii Moldova din punct de vedere comercial și investițional. Ne bucurăm de prezența companiilor nipone pe piața Republicii Moldova, de serviciile de consultanță specializată în afaceri la nivel național, de promovarea exportului de vinuri din Republica Moldova în Japonia, inclusiv a brandului de țară „Wine of Moldova etc.”, a declarat secretarul de stat de la MEI.
Totodată, Mihail Lupașcu a propus examinarea posibilității atragerii agenților economici niponi în calitate de investitori în cadrul parcurilor industriale, zonelor economice libere, Portului Internațional „Giurgiulești”, Aeroportului Internațional „Mărculești”. În aceeași ordine de idei, secretarul de stat a lansat o invitație la adresa companiilor nipone pentru a deveni rezidenți în cadrul Moldova IT Park, care oferă condiții atractive pentru investitorii străini, datorită achitării taxei unice de 7%, dar și o invitație pentru participarea la licitații în domeniul infrastructurii energetice și a energiei regenerabile, precum și în cel al infrastructurii drumurilor.
La rândul său, ambasadorul Japoniei la Chișinău a apreciat calitatea vinurilor moldovenești și a menționat că sunt necesare eforturi suplimentare pentru a promova exportul vinurilor în Japonia, precum și dezvoltarea turismului în vederea acordării unor posibilități mai mari turiștilor japonezi să viziteze Republica Moldova. În context, Yoshihiro Katayama s-a referit și la importanța evenimentelor online, destinate promovării exporturilor și identificării unor noi oportunități investiționale, menționând că realizarea unor astfel de întruniri vor contribui la avansarea dialogului bilateral al mediului de afaceri din ambele state.
Volumul comerțului exterior al Republicii Moldova cu în anul 2020 se estimează la 58,66 milioane dolari SUA, sau cu 9,51% mai mult comparativ cu anul 2019. Japonia se clasează pe locul 22 printre principalii parteneri comerciali ai Republicii Moldova, cu o pondere de 0,74% din volumul comerțului total. Pe piața din Republica Moldova activează 14 întreprinderi cu capital japonez.
- Chișinăul va cere revizuirea refuzului Interpol de a-l anunța în căutare pe Plahotniuc
- Ministrul Popșoi a discutat cu omologul său israelian despre uciderea rabinului Zvi Kogan
- Maia Sandu, la Forumul pentru Integrare Europeană: Prioritățile se concentrează pe trei domenii-cheie
- PAS își exprimă susținerea pentru Elena Lasconi în turul 2 al prezidențialelor din România
- Cursul valutar oficial la 26.11.2024