Vânzările totale de servicii de telefonie mobilă din Moldova au scăzut până la 1,53 de miliarde de lei sau 77,7 milioane de euro în primul semestru al acestui an. Suma este cu 3,4% mai mică față de aceeași perioadă a anului trecut.
Potrivit Agenției Naționale pentru Reglementare în Comunicații Electronice și Tehnologia Informației (ANRCETI), numărul utilizatorilor de telefonie mobilă a scăzut cu 0,4%, până la 4,36 milioane. Din numărul total de abonați, 3,47 milioane au fost abonați mobili activi și 893.900 au fost utilizatori pasivi.
Scăderea numărului total de utilizatori ai serviciilor de telefonie mobilă a fost cauzată de diminuarea bazei de abonați a companiei Orange Moldova, cu 41.600, alcătuind circa 2,5 milioane.
În același timp abonații companiilor Moldcell și Moldtelecom s-au majorat cu 14.900, constituind 1,47 milioane și, respectiv, cu 10.500, alcătuind 395.300.
Urmare a acestei evoluții, rata de penetrare a serviciilor respective raportată la 100 de locuitori a scăzut cu1,4 puncte procentuale și a alcătuit 129%.
Moldtelecom a înregistrat cel mai mare venit mediu pe utilizator (ARPU), de 80,2 lei, urmat de Orange Moldova cu 76,4 lei și Moldcell cu 64,7 lei.
Venitul mediu lunar per abonat a scăzut de la an la an cu 0,4% la 72,5 lei.
Volumul traficului vocal a crescut cu 0,6% în aceeași perioadă, la 3,83 miliarde de minute.
Conform datelor ANRCETI, Orange Moldova are cea mai mare cotă de piață în ceea ce privește cifra de afaceri – 63,6%, urmată de Moldcell cu 30,7% și Moldtelecom cu 5,7%.