Reprezentanții Asociației Patronale a Operatorilor de Transport Auto solicită majorarea tarifelor la călătoriile cu transportul de pasageri. Potrivit lor, în urma discuțiilor avute cu companiile care operează rute regulate naționale, s-a constatat că operatorii nu-și mai pot acoperi costurile, această tendință accentuându-se încă de la primul val de scumpiri la motorină, care a avut loc la începutul acestui an. Într-o adresare către vicepremierul Andrei Spînu, ministru al infrastructurii și dezvoltării regionale, APOTA solicită efectuarea calculelor și aprobarea tarifului pentru serviciile de autogară, dar și a tarifului pentru serviciile de transport regulat rutier de persoane în trafic raional și interraional, transmite IPN.
Asociația precizează că, în contextul situației pandemice care durează deja mai bine de un an și jumătate, s-a diminuat esențial fluxul de călători, iar din ramură s-au concediat mai bine de 1 500 de șoferi. Totodată, investiții pentru reînnoirea parcului de autobuze nu se mai efectuează, iar aproape 20 % din totalul curselor regulate nu se execută. La toate acestea se mai adaugă scumpirea zilnică a prețului la motorină, spun transportatorii.
APOTA precizează că ultima dată tariful la serviciile de transport regulat de persoane a fost aprobat în decembrie 2019, lucru care s-a produs în urma protestelor organizate de companiile de transport. În speranța că tariful va fi calculat și aprobat anual și că multe alte probleme din ramură vor fi soluționate prin semnarea și executarea proiectului de memorandum, transportatorii au acceptat tariful aprobat. Însă această obligație asumată a ministerului nu este executată.
„Atragem atenția că astăzi noi activăm la tariful de 0,6 lei/km, care este doar cu doi bani mai mare decât tariful stabilit prin raportul de expertiză la situația august 2012, care a pus la baza calculelor motorina de 15,6 lei/litru, salariu șofer 1200 lei/lunar”, se spune în adresare.
În anul 2009, Ministerul a efectuat calculele și a aprobat tariful în mărime de 0,38 lei/km, în anul 2013 – tariful de 0,48 lei/km, iar în anul 2019 – tariful de 0,60 lei/km.
- Parlicov s-a întâlnit cu șeful Gazprom. Despre ce au discutat
- Republica Moldova va introduce gradual obligația de stocare a produselor petroliere
- Contrabandă cu 100 de tone de alcool etilic. Grupare deconspirată
- Nicolae Ciucă a demisionat de la PNL: „Am înțeles ce ați dorit să ne transmiteți”
- Transnistrenii își iau 9 zile de vacanță de iarnă