Certificatul digital COVID – 19 va fi disponibil din 15 octombrie pe platforma www.certificate-covid.gov.md. Asigurările sunt date de vicepremierul pentru digitalizare, Iurie Țurcanu. Potrivit oficialului, certificatul poate fi descărcat gratuit iar varianta electronică este suficientă pentru a fi prezentată reprezentanților organelor de drept sau administratorilor localurilor de agrement, notează IPN.
Potrivit vicepremierului pentru digitalizare, certificatul digital va facilita libera circulație pe perioada pandemiei, informația din certificat fiind disponibilă în limbile engleză și română.
„De pe orice dispozitiv poate fi descărcat acest certificat digital COVID-19 de pe site-ul www.certificate-covid.gov.md , se introduce IDNP-ul persoanei a cărei certificat vrem să-l descărcăm și data nașterii și se obține informația despre vaccinare sau despre testele efectuate. La fel, acest certificat poate fi descărcat pentru a fi păstrat în dispozitivele mobile pentru ca să nu-l tipărim și să-l prezentăm de fiecare dată pe suport de hârtie. Organelor care ni-l solicită poate fi prezentat fără probleme de pe telefonul mobil”, a spus Iurie Țurcanu în cadrul emisiunii „Moldova în Direct” de la postul public de televiziune.
Potrivit reprezentanților Ministerului Sănătății, certificatul COVID reprezintă dovada oficială că persoana este vaccinată, testată negativ sau a fost diagnosticată cu COVID-19 și s-a tratat.
„Certificatul COVID-19 include 3 tipuri de certificate, care atestă 3 situații diferite, dar toate oferă acces în localurile în care accesul este restricționat. Este vorba de certificatul de vaccinare, care conține schema completă de vaccinare, iar certificatul devine valid la 14 zile de la schema completă de vaccinare. Opțiunea a doua este obținerea unui certificat de testare, ceea ce înseamnă rezultat negativ la testul PCR sau antigen, și al treilea document inclus în certificatul COVID este cel de vindecare care este valabil 6 luni după ce persoana a fost confirmată pozitiv cu COVID-19 ”, a spus secretarul de stat de la Ministerul Sănătății, Svetlana Nicolaescu.
Potrivit deciziei Comisiei Naționale Extraordinare de Sănătate Publică, la prezentarea certificatului COVID-19 cetățenii sunt obligați să prezinte și un act de identitate, o copie sau o fotocopie în format digital a acesteia. De asemenea, potrivit noii hotărâri CNESP, începând cu data de 8 octombrie, toți cetățenii, cu excepția minorilor, sunt obligați, pe tot parcursul perioadei de stare de urgență în sănătate publică, să dețină un act de identitate în timpul aflării în toate spațiile publice închise și deschise, inclusiv în transportul public.
- Chișinăul va cere revizuirea refuzului Interpol de a-l anunța în căutare pe Plahotniuc
- Ministrul Popșoi a discutat cu omologul său israelian despre uciderea rabinului Zvi Kogan
- Maia Sandu, la Forumul pentru Integrare Europeană: Prioritățile se concentrează pe trei domenii-cheie
- PAS își exprimă susținerea pentru Elena Lasconi în turul 2 al prezidențialelor din România
- Cursul valutar oficial la 26.11.2024