ALBASAT
Разное

Modelul de CV care i-a adus unei tinere interviuri la Google, BuzzFeed, Oscar și câteva zeci de startup-uri de top

În ultimul an de facultate, Katie Simon voia cu orice preț să își găsească un job, așa că s-a înscris într-un internship, a participat în activități extracuriculare la facultate, pentru a-și extinde rețeaua de cunoștințe și a mers la târguri de joburi. Însă poate cel mai important lucru este că și-a redactat un CV excepțional, scrie Business Insider.

„Acest CV (FOTO mai jos) mi-a adus interviuri la Google, BuzzFeed, Oscar și la cel puțin 20 ce startup-uri de top. Am fost invitată și la un interviu pentru un job full-time, într-o campanie politică de amploare, un interviu pentru o firmă mare, care avea contracte cu guvernul, și la o fundație care valorează miliarde de dolari”, scrie Katie Simon.

Ea le oferă și câteva sfaturi celor care vor să își maximizeze șansele de a fi chemați la interviuri:

1. Construiește-ți CV-ul astfel încât el să contureze interviul la care visezi

Ce întrebări ai vrea să ți se adreseze? Cum vrei să impresionezi recruiterii? Ce vrei să scoți în evidență și ce ți-ai dori să ascunzi? Pornește de la prezumția că ei nu au nicio informație despre tine în afară de acest document. Oferă CV-ul tău suficiente informații unui potențial angajator?

2. Fii cât mai clar în exprimare

Prea multe cuvinte = aglomerație = confuzie = refuz. Nu contează cât de impresionant te descurci la locul de muncă dacă îți este imposibil să rezumi asta într-o pagină. Elimină toate detaliile în plus și păstrează esențialul. Taie fără milă atât din secțiunile în care îți organizezi CV-ul, cât și din cuvintele folosite. Pentru fiecare lucru pe care îl scrii trebuie să îți pui întrebarea: va îmbunătăți acest lucru modul în care mă vede angajatorul?

3. Fii concis

CV-ul tău nu ar trebui să aibă mai mult de o pagină. Nu utiliza mai mult de 3-4 subsecțiuni.

4. Pune accentul pe rezultate întâi, apoi pe aptitudini

Când este posibil, dă cifre sau rezultate concrete. De exemplu, Katie scrie în CV-ul său că a „crescut cu 40% numărul de fani al paginii de Facebook de care s-a ocupat și a crescut reach-ul cu 60%”. Companiile angajează candidați care le vor aduce rezultate, spune Katie.

5. Adaugă o secțiune pentru proiecte

Dacă te-ai ocupat sau ai participat la proiecte și în afara locului de muncă, nu ezita să le treci în CV, cu atât mai mult dacă nu ai foarte multă experiență profesională.

6. Dă-le și alte surse de informare despre tine

Nu ai cum să dai toate informațiile despre tine într-o singură pagină de CV, dar le poți ușura munca recruiterilor și poți include link-uri spre profilele tale de LinkedIn, Twitter, blog, Instagram sau Facebook, cât timp conținutul de pe aceste pagini este în linie cu politicile companiei la care aplici pentru un job.

7. Șterge experiența irelevantă de muncă

Pentru un student proaspăt ieșit de pe băncile facultății, fără experiență pe piața muncii, este în regulă să treacă în CV că a prezentat o emisiune la radioul liceului sau a fost implicat în redactarea revistei facultății. Însă pentru o persoană care are deja câțiva ani de experiență în spate, voluntariatul din anii studenției sau proiectele de la școală devin irelevante.

8. Personalizează-ți CV-ul pentru fiecare job la care aplici

Din graba de a aplica la cât mai multe posturi, puțini sunt cei care au răbdare să își adapteze CV-ul pentru fiecare companie sau poziție în parte. Însă acest lucru se poate dovedi esențial în decizia de a chema sau nu un candidat la interviu. Asigură-te că incluzi în CV-ul tău atribuții care sunt cerute în anunțul de angajare și pe care tu le ai sau le-ai avut. CV-ul tău ar trebui să se muleze cât mai bine pe ceea ce presupune fișa postului respectiv.

Iată cum arată CV-ul lui Katie: 

Katie Simon este scriitoare și fondatoarea site-ului „More Money for Me”, unde îi ajută pe tineri să își redacteze CV-uri și să obțină interviuri pentru joburile la care visează. De asemenea, ea scris până acum pentru site-uri precum Refinery29, Health.com, Elite Daily și Huffington Post.

Leave a Comment